miercuri, 4 iulie 2012

2 Mai/sfaturi pentru concediul cu copiii la mare

Am fost la mare...pentru prima data cu copiii. Ne-am gandit mult unde sa mergem, am cautat oferte, cazare cat mai buna, adica spatioasa ca suntem 4 si aveam nevoie neaparat de bucatarie. Am gasit ceva, apoi s-a stricat laptopul si nu am mai avut acces la mega importantul net, asa ca am zis sa mergem pur si simplu sa cautam la fata locului. Faceam si asta pana la urma, pentru ca trebuia sa mergem la mare neaparat, alta data nu mai aveam timp. Dar exact cand discutam, m-a sunat o prietena si uite asa am aflat de cazare la 2 Mai, cu pranz si cina incluse, loc de joaca pentru copii, foisor daca vrei sa stai mai retras, camere spatioase cu pat suplimentar inclus, plaja la 20-30 de metri...adica tot ce ne trebuia noua.

N-am stat mult, dar a fost super pentru copii, am fost noi 4 plus prietenii nostri impreuna cu fetita lor...
N-o sa ma apuc acum sa va laud gazda sau mancarea...ba uite ca o sa le laud pentru ca merita...m-am chinuit sa slabesc in ultimul timp, dar la doamna Mioara m-am ingrasat 1 kg jumate, deci mancarea a fost multa si extraordinara...veneau oameni care nu erau cazati la ea, doar ca sa manance. Si desertul...o nebunie.

Si acum, pentru ca am experimentat o mini-vacanta cu 2 copii, unul de aproape 3 ani si altul de aproape 1 an, iata cateva sfaturi in legatura cu asta:

Nu uitati crema de plaja pentru copii, dar si pentru voi...nu e de joaca. De preferat este sa o cumparati inainte de la supermarket, pentru ca in statiuni, pretul este aproape dublu.

Nu uitati de palarii sau orice va place sa va acopere capul, umbrela de plaja pentru o umbra minima, luati jucarii de plaja pentru copii, oricum se vor bate pe jucariile altora, dar macar sa aiba cu ce sa faca schimb...la fel, langa plaja sunt mult mai scumpe, pretul e chiar triplat...daca aveti loc sa le carati, ar fi bine sa le luati dinainte.

Luati cu voi o mini-piscina pentru copiii care sunt prea mici sau pentru cei care nu vor sa intre in mare, daca luati jucarii gonflabile sau chiar piscina, nu uitati sa va luati si pompa de umflat ca sa nu lesinati incercand varianta clasica cu gura...

Luati apa pe plaja cat mai multa, limitati-va doar la o bere pe plaja, puteti bea mai tarziu, la masa sau cand stati undeva la umbra.

Neaparat sa nu uitati trusa de medicamente pentru copii, dar si pentru voi, niciodata nu stii cand ai nevoie de ea si e bine sa fii pregatit, sa nu alergi atunci prin statiuni dupa o farmacie non-stop...

Nu stati la plaja intre orele 11-17.

Luati-va cazare care sa includa si mesele principale, sau macar sa aveti acces la o bucatarie. Credeti-ma ca daca nu aveam masa inclusa, trebuia sa ne deplasam de la cazare la restaurant si e complicat cu copiii mici, mai ales ca fi'mea a mancat mai mult pe fuga si de cele mai multe ori cu forta, pentru ca vroia sa se joace. Daca mergeam la restaurant, era vai de noi, ca trebuia sa fugim dupa copii si sa incercam sa-i potolim cumva. Asa, noi mancam si ei aveau locul de joaca si o curte mare la dispozitie.

Cand sunteti cu copiii in vacanta, aveti grija unde va cazati, sa fie un loc frecventat de familisti, asa copiii vor avea cu cine sa se joace si daca ai vostri plang noaptea, nu-i problema, ca nu sunteti singurii.

Fiti foarte atenti la locatie, sa nu fie in apropierea vreunui restaurant, carciuma sau club...chiar daca e vacanta, somnul e necesar mai ales pentru copii...si chiar daca voua nu va e somn, lor le va fi cu siguranta pentru ca marea ii epuizeaza repede. Deci nu riscati sa auziti zi si noapte bubuieli de basi si forfota continua.

In rest, sa aveti destule hainute pentru copii, pentru ca le vor murdari repede, sa nu uitati sa va luati si ceva mai grosut pentru serile racoroase, si sa incercati pe cat posibil sa va relaxati si voi putin...stiu ca e greu, dar macar bucurati-va de prezent, ca problemele vor fi tot acolo cand va intoarceti.

Sa va spun si despre plaja....ingusta, neingrijita, putine cosuri de gunoi, dar destul de libera. Apa nu prea e buna pentru copii pentru ca e adanca de la mal, deci mare grija...alge sunt, dar foarte putine...oamenii sunt in general linistiti, nu prea veti intalni figuranti de Mamaia...Aaa...si daca ramaneti fara provizii, exista in Mangalia un magazin Penny, foarte aproape de 2 Mai, plus multe alte magazine si magazinase.




2 comentarii:

  1. Se poate spune unde ati stat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur, am stat exact cum am zis, la Doamna Mioara, cred ca exact asa se numeste Pensiunea Mioara...oricum, este exact gard in gard cu tabara de copii din 2 Mai, foarte aproape de aleea principala care duce la plaja, acolo unde sunt scarile din ciment. Accesul cu masina se face din strada principala, intrarea fiind una foarte ingusta, si cred ca pe unde sunt trecerile de pietoni din statiune

    RăspundețiȘtergere