joi, 10 mai 2018

Roma



Dragilor,
Tocmai m-am intors de la Roma.
Stiti si voi ca la Roma mergem pt Coloseum, Vatican si Fontana di Trevi. Eu o sa va povestesc si despre alte lucruri, mai practice sa zicem:
-de la aeroport la gara Termini, biletul de autobuz e 6 euro...la fel si la intoarcere
-daca sunteti amatorii mersului pe jos, sa aveti totusi incaltaminte comoda. Daca stiti ca veti folosi autobuzele lor sau metroul foarte des intr-o zi, e mai bine sa va faceti abonament.
-biletul la ei costa 1,5 euro si e valabil 100 de minute indiferent ca schimbati in acest timp autobuz, metrou sau tren.
-la marea Tireniana ajungeti usor cu metroul de la Termini pana la Piramide(chiar e o pirmida acolo), unde schimbati si luati un tren pana la capat, la Cristoforo Colombo. Trecerea din metrou in tren o faceti intr-un minut, nu aveti de mers mult.

-Coloseumul si alte muzee importante sunt gratis in prima duminica a fiecarei luni. Mergeti devreme sa vizitati Coloseumul...adica sa stati la coada...merge repede, nu am stat mai mult de o ora pana sa intram...oricum merita. Chiar daca e gratis, veti primi bilet de intrare...asa stiu ei cati oameni intra si cati sunt in interior.
-Vaticanul si Capela Sistina sunt gratis in ultima duminica a fiecarei luni. Noi am fost luni, in zi normala, am ajuns la 8 dimineata si deja era coada formata, de la 9 am inceput sa intram, la 10 deja vizitam. Nu va lasati pacaliti de cei care va imbie cu bilete "skip the line". Biletul normal e 17 euro, pt skip the line e 34 euro.  Daca veniti devreme, nu merita diferenta, mai ales ca tot veti sta la coada, si de la verificarea bagajelor nu mai e deosebire intre vizitatori.
-Muzeele Vaticanului inseamna o cladire imensa in forma de dreptunghi, pe care o vizitati trecand dintr-o incapere in alta. Eu credeam ca sunt muzee normale, in cladiri separate 😀. Toate operele de arta sunt impresionante, mie cel mai mult mi-a placut arhitectura si picturile de pe tavane.
-Capela Sistina este cea mai cunoscuta si pe buna dreptate...va recomand ca inainte de vizita, sa va documentati putin...veti intelege mult mai bine ce vedeti si veti sti pe ce sa va fixati mai mult atentia.
-Basilica San Pietro e tot in Vatican. Este gratis in fiecare zi dar nu scapati de coada. Totusi, in maxim 30 de minute intrati. Este cea mai mare biserica din lume si va va lasa fara cuvinte. Pt a o vizita, dupa ce iesiti din muzeele Vaticanului, ocoliti zidurile pana ajungeti in piata San Pietro. Aici va recomand ca dupa vizitarea bisericii, sa urcati si in cupola. Veti urca aprox 550 de trepte, deci ne e pt oricine si nu e pt cei care sunt mai grasuti pt ca scarile se ingusteaza mult la cupola si nu e loc...veti fi avertizati despre asta. Nu va luati bilet pt lift. Veti urca doar o parte cu liftul, cea mai usoara....restul, greul, tot cu picioarele. Pe jos costa 8 euro, cu liftul 10 euro...dar tot nu merita... si pt lift stati la alta coada.
-in Vatican gasiti altfel de suveniruri. Exceptand rosariile rosii, pe care le gasiti si in piata dupa ce iesiti, restul de suveniruri sunt originale, nu le gasiti la vanzatorii ambulanti. In muzeu sunt mai scumpe. Unele mai ieftine si mai variate gasiti cand coborati din cupola, pe terasa.
-cupola din Basilica San Pietro are 137 de metri inaltime, deci privelistea e de vis.
-Fontana di Trevi e interesanta, impunatoare, aglomerata si noaptea sincer nu e chiar asa de deosebita, poate si din cauza forfotei continue...
-piata Spania e foarte aglomerata, dar tot gasesti loc sa stai putin sa te odihnesti pe treptele ei.
-in zona este parcul Borghese, vila Borghese si jos piata del popolo. In parc va recomand sa luati biciclete sau masinute de golf. Au fost cele mai scurte 45 de minute pe care le-am petrecut la Roma si cele mai haioase. Daca vreti sa vizitati vila Borghese, din pacate este total rezervata pana in luna iulie. Am ajuns pana la ea si am aflat asta 😢. Deci daca mergeti acolo mai taziu de iulie, rezervati-va bilete online.
-vizitati Altarul Patriei care este o cladire muzeu impresionanta, in piata din lateralul ei am prins si un concert. Tot aici este si Columna lui Traian si piata Venetia in apropiere
- am atatea de povestit...offff. Pe scurt, neaparat trebuie sa vizitati orice biserica va iese in cale...e o experienta deosebita, doar intrati pt a admira arhitectura.
-neaparat Panteonul care e ireal, Basilica Santa Maria Maggiore care e impresionanta dar nu mergeti mai tarziu de ora 18:30 pt ca la 19 se inchide si mai trebuie sa treceti si de filtru. Daca puteti, vizitati muzeul de arta nationala, picturile si sculpturile sunt o revelatie. Forul roman si colina palatina, castelul San Angelo, insula de pe raul care strabate Roma, plimbati-va pe stradutele mai putin aglomerate, fiecare coltisor e o pagina de istorie.
- cazati-va in apropiere de gara Termini. Gara este si ea de vizitat, este imensa, un adevarat mall. De ce sa va cazati pe langa gara? Pt ca acolo va duce autobuzul de la aeroport si tot de acolo va si ia. Sunteti la 2 km de obiectivele importante de vizitat si acolo este cel mai important nod de metrou. Aveti tot aici un supermarket mai maricel. Cautati oferte pt paste Barilla....eu am gasit cu 44 de centi cutia  de 500 de grame.
-telefonul cu harta si gps este un accesoriu obligatoriu 😉
Noi am fost 3 zile pline si nu am vazut tot, cu toate ca am mers continuu.
Fiecare strada spune o poveste, va recomand din inima Roma...orasul care a reusit sa ma impresioneze.

Un comentariu: