marți, 3 martie 2015

Icre de casa

Tuturor ne plac icrele, nu-i asa? Eu as manca intr-una, la fel sotul si copiii nostri. Dar niciodata icrele din comert deja preparate nu vor fi la fel de gustoase, ca sa nu zic si sanatoase. Va prezint o modalitate foarte usoara de a prepara icrele, fara sa va complicati sa puneti in ele gris. Se pregatesc usor, va garantez ca de cand pregatiti ingredientele si pana cand puteti sa le gustati, vor trece doar 30 de minute.




Ingrediente:
-1 lingura si jumatate de icre
-zeama de la o lamaie
-un pahar de apa minerala carbogazoasa
-un pahar de lapte
-3 felii de paine (puteti pune si paine neagra sau integrala)
-ulei
-1 ceapa mica
-sare (daca e nevoie)



Mod de preparare:
Initial, intr-un castron inmuiati feliile de paine in lapte. Intr-un castron mai mare puneti icrele si apoi adaugati o felie de paine dupa ce ati scurs-o bine de lapte. Painea trebuie sa fie inmuiata dar nu o puneti cu laptele curgand din ea. O sfaramati cu mana si o puneti peste icre. Bateti cu mixerul pentru omogenizare, apoi adaugati si restul de paine cu lapte ( la fel, scurgeti bine ). Bateti iar.









Dupa ce s-au amestecat si incorporat, incepeti prepararea propriu-zisa. Turnati putina apa minerala, bateti bine apoi turnati putina zeama de lamaie, iar bateti. Abia acum puteti adauga ulei. Acestia sunt pasii de urmat. Intotdeauna respectati ordinea apa minerala-lamaie-ulei.









Continuati cu aceasta ordine gustand din cand in cand, ca sa nu fie prea acre de la lamaie sau sa predomine gustul de ulei. Eu prefer sa pun mai putin ulei pentru ca nu-mi plac altfel, de aceea nu adaug mult. La fel, gustati pentru a vedea daca mai au sau nu nevoie de sare. Iarasi depinde de preferinte sau de icre, cele din comert sunt sarate deja, cele proaspete direct de la sursa, nu au sare, deci s-ar putea sa fie nevoie. La fel, daca simtiti ca sunt prea zemoase, mai puteti adauga paine cu lapte. Eu am pus alta data multa paine, pentru ca asa am simtit ca trebuie si nu a fost o problema. Nu va faceti griji daca puneti paine neagra sau integrala. Nu isi vor schimba culoarea si nu va fi diferit gustul. Eu am pus si paine neagra facuta in casa si au iesit la fel de gustoase.









Deci dupa ce ati batut icrele si ati potrivit gustul dupa preferinte, e timpul sa adaugati si ingredientul cel mai important, ceapa. Aveti nevoie de o ceapa mica taiata marunt, pe care o amestecati cu icrele la final. De obicei, daca nu adaugati ulei in exces, o sa aveti la final un castron maricel de icre, cat un castron de ciorba.









Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu