luni, 17 februarie 2014

Din viata asta

Traim vremuri grele. Asta mi-a venit in cap acum cand m-am apucat sa scriu. Tot felul de nenorociri se intampla, le auzim si vedem toata ziua in presa. Aceasta presa, care pe langa intamplarile cotidiene, scrie si tot felul de bazaconii.
Suntem oameni normali si cred ca asa sunt si cei care ne citesc. Avem problemele noastre si bucurii ca toti ceilalti si poate din aceasta cauza ne supara sau mai bine zis ne provoaca niste sentimente de dezgust ceea ce citim, comparand informatiile primite cu realitatea de zi cu zi  a oamenilor de rand.
Haideti sa si explic, pentru ca e cazul:

Acum cateva luni o vedeta de televiziune a participat la o emisiune care a tinut o ora si pentru care a primit 1000 de euro. Nimic ciudat pana cand am citit articolul in care se spunea ca 1000 de euro este o suma infima, tinand cont ca vedeta a fost data afara de televiziunea la care muncea de fapt, dupa aceasta aparitie. Problema este urmatoarea: de cand este 1000 de euro o suma infima? Chiar nu mai avem simtul realitatii? Am inteles ideea publicatiei, ca nu suntem de pe alta lume, dar exista batrani care au pensia de 140 de lei, adica 31 de euro si voi aveti nerusinarea sa ii plangeti de mila celui care a luat 1000 de euro pentru o ora? Asta consider ca este o umilinta si o  totala lipsa de respect pentru milioane de romani care nu au vazut atatia bani niciodata. Cati romani muncesc, se streseaza, alearga efectiv ca sa castige banii astia? Si voi spuneti ca pentru 1000 de euro, saracutul si-a pierdut serviciul. Hellooooo...4500 de lei sunt bani in lumea reala, aia de pe pamant, nu aia din capul vostru...
Alt caz mai recent, citesc despre situatia "incredibila" in care au ajuns doi fosti prezentatori de matinal care dupa disparitia televiziunii la care lucrau, au ramas pe drumuri. Adica nu chiar pe drumuri, dar asa scria la ziar. Sarmanii traiesc doar din chiriile pe care le incaseaza de la cele doua apartamente din proprietate, ei locuind in alta casa, tot a lor. Se plangeau ca au doua masini dar acum folosesc doar una pentru ca nu au bani de benzina si ca au fost nevoiti sa renunte la cele doua bone pentru cei doi copii. Doua bone? Din nou penibilitati de genul "au ajuns sa traiasca cu 800 de euro pe luna"  si le e foarte greu. Nu am nimic cu acesti oameni, eu cu ziaristii tampiti am ceva. Dar ce, 800 de euro sunt putini bani? Chiar nu mai sunt subiecte adevarate?
Poate ca nu intereseaza pe multi parerea noastra, dar noi ne simtim umiliti cand vedem peste tot ce sume vehiculeaza oamenii din presa fara ca macar sa gandeasca realist ceea ce scriu.
Sunt oameni care nu dorm noaptea gandindu-se ce pun maine pe masa si voi ii plangeti pe cei care nu mai castiga mii de euro ca inainte?
E greu sa fii realist intr-o vreme in care euro e mai presus de realitate si cand anumiti oameni habar n-au ce se intampla inafara cladirii de birouri in care zac.

2 comentarii:

  1. Bine te-ai intors!
    Eu incerc sa nu ma mai enervez cand aud asa ceva,unii nu traiesc in realitate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eeee...am fost tot aici, v-am citit, doar ca am luat o pauza de la scris. Bine v-am gasit!

    RăspundețiȘtergere