luni, 6 august 2012

Briose

               De ceva timp am descoperit ca dulciurile facute in casa nu sunt chiar un lucru atat de greu de realizat. Si nu ma refer la un chec sau o placinta cu branza, ci la cele despre care se crede ca sunt mai pretentioase...Acum o luna am facut pentru prima data briose. Intai mi-am achizitionat tot ce-mi trebuia, adica tava speciala pentru 12 briose si hartie speciala si m-am apucat de treaba. Am facut de vreo 4 ori deja si nu le-am facut degeaba, ci pentru ca sunt foarte gustoase si pufoase. Sunt mult mai bune decat cele cumparate si copiii sunt super-incantati. Reteta e simpla simpla:





 250 grame făină
150 grame zahăr
6 grame praf de copt
¼ linguriţă sare
1 ou
200 ml lapte
110 grame unt topit
 1 plic de zahăr vanilinat
coajă de portocala sau esenta de portocala/lamaie

Încingeţi cuptorul la 180-190 de grade Celsius.
Amestecaţi într-un vas adânc făina, zahărul, praful de copt şi sarea. Amestecaţi-le bine cu o lingură.
Într-un alt vas, amestecaţi celelalte ingrediente: laptele călduţ, untul topit, coaja de portocală, esenţa de vanilie şi oul. Eu le pun pe toate pe foc, astfel am si lapte caldut si unt topit. Amestec bine totul cu o furculita ca sa se incorporeze si oul.
Adăugaţi ingredientele umede peste cele uscate şi amestecaţi-le uşor pentru a se combina.
Aşezaţi formele de brioşe într-o tavă.
Turnaţi în fiecare formă  3 linguri de cocă.
Introduceţi brioşele la cuptor pentru 15-20 de minute.
Verificaţi brioşele după 15 minute cu o scobitoare. Dacă scobitoarea introdusă în aluat iese curată, fără urme de aluat, brioşele sunt coapte.
Dupa ce le-am scos, jumatate le-am ornat cu fructe de padure si jumatate le-am uns bine cu ciocolata tartinabila. Voi puteti sa faceti si alte combinatii. Depinde de inspiratie si de resurse. Ca sa se desprinda frumos de pe hartie, lasati-le sa se raceasca aproape total.
Aaaa...si pentru cei care au pitici pe creier asa ca noi, merge foarte bine si cu faina integrala - total sau partial. Noua ne place in ambele variante si aroma e ceva mai deosebita.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu