marți, 5 martie 2013

Tarta cu ciuperci si cartofi

Va prezint tarta noastra preferata, pentru cei care iubesc ciupercile. Nu mai stiu de unde am luat-o exact, tot de pe net si ne place foarte mult. Nu va alarmati, nu e greu de facut.

Blat:
225 gr faina
180 gr unt rece
6 linguri apa rece





Umplutura: (cantitatile din umplutura pot varia, in functie de preferintele voastre)
2-3 cartofi mari
2-3 cepe mari
200-300 gr ciuperci (conserva sau proaspete)
300 gr smantana
2 oua
150 gr cascaval
cimbru
sare, piper
ulei

Se pun faina si untul taiat cubulete in robotul de bucatarie si se mixeaza pana cand amestecul are o textura nisipoasa. Acum adaugati una cate una lingurile cu apa rece, mixand dupa fiecare. Rezultatul va fi un aluat lipicios pe care cu ajutorul unei spatule il scoateti din bolul robotului si il intindeti pe o folie alimentara. Cu mainile tinute sub jet de apa rece, repetand ori de cate ori este nevoie acesta operatie pentru a preveni lipirea, veti intinde aluatul sub forma unui disc cat mai plat si cat mai aproape de dimensiunile tavii, ca la final sa nu fiti nevoite sa-l intindeti prea mult. Apoi se  acopera cu folie si se da la frigider pentru 1-2h.

Intre timp puteti pregati umplutura.

 Intr-o tigaie, in care am turnat 3-4 linguri de ulei, se caleste ceapa taiata marunt pana ce se inmoaie putin. Dupa care adaugam ciupercile si le calim si pe ele. Se presara sare, piper si cimbru iar dupa inca 1-2 minute se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca. Timp in care spalam cartofii si ii punem la fiert cu o ligurita de sare. Dupa ce au fiert se lasa sa se raceasca si se taie rondele groase de 1-1,5 cm grosime.



Scoatem aluatul de la frigider. Se unge forma de tarta cu putin ulei, dupa care se aseaza aluatul, caruia in prealabil i s-a indepartat folia, avand grija sa fie presat pe peretii formei pentru a ramane imprimat acel model valurit. Daca nu aveti o forma si faceti intr-o tava dreptunghiulara acest lucru nu mai este necesar. Taiati excesul de coca de pe marginea formei cu un cutit.
Urmeaza asamblarea tartei: peste crusta se intinde amestecul de ceapa si ciuperci…peste, punem feliile de cartofi.

Intr-un bol se amesteca smantana cu ouale, cascavalul ras si putina sare.


Dupa care se rastoarna peste cartofi si ca un ultim detaliu se mai presara un strat de cascaval ras deasupra care va da acea crusta aurie la final.
Se introduce in cuptorul preincalzit, la foc mediu pentru aproximativ 50 min, sau pana cand este oul batut gata.




 Finalul va trebui sa fie o crusta rumena la suprafata. Se serveste calda sau rece.



Pofta buna!


7 comentarii:

  1. Mor de pofta! In curand o sa incerc si eu reteta:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa vezi ce-ti fac.
    Ca eu m-am bagat la cura, iar tu...ma tentezi
    Pfua :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Lasati doamna, ca si eu sunt la cura de 1 an si cateodata imi vine sa mananc frigiderul cu totul, mai ales cand vad la "altii" diferite retete...si sa vezi cand eu ma abtin si mai pun juma' de kil, o bucurie.
    Ce cura tii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu verdeturi
      Vreau sa-mi cumpar un storcator de legume si sa o dau cateva zile si pe sucuri de legume.
      Dar tu ai slabit destul. Cat vrei sa mai slabesti?

      Ștergere
    2. Idealul meu pt 1,70 metri, ar fi 60 de kg...si eu mai trebuie sa slabesc 3 pana acolo si organismul asta nu mai vrea. Cred ca trebuie sa ma dau si eu pe verde :))

      Ștergere
    3. Pai daca e sa ma iau dupa ce spui tu cu -10, imbatranesc incercand sa slabesc :)))
      Moa, ce te invidiez ca ai reusit sa slabesti, dupa 2 sarcini

      Ștergere