luni, 12 ianuarie 2009

Primarul sau politistul?

Duminica dupa-amiaza, adica ieri, am avut de facut mai multe drumuri prin frumoasa Capitala si cum altfel decat cu masina personala? Ca doar in weekend e ceva mai liber si daca ii ignoram pe soferii de sfarsit de saptamana, e chiar ok. Dar nu asta a fost problema noastra ieri, ci semaforul de la intersectia Nicolae Grigorescu cu Liviu Rebreanu. Venind dinspre Policilinica Titan si mergand spre Potcoava (pt cunoscatori), ne-am intepenit la intersectia cu pricina, intersectie foarte mare si destul de importanta chiar si in zilele de weekend. De ce ne-am blocat? pai pentru ca semaforul nostru era blocat pe rosu iar a celorlalti pe verde...inchipuiti-va ce a urmat...aia care aveau verde se credeau norocosi nestiind ca e blocat, iar noi care vedeam doar rosu in fata ochilor stateam nedumeriti si ne faceam curaj sa trecem. Am trecut totusi fara probleme dar era sa fim martori la vreo 2 accidente usoare. Acum daca tot situatia e de rahat, hai sa facem o fapta buna si sa sunam la 112 sa stie si autoritatile ca e groasa treaba. Si se pune Stefan pe sunat ...raspunde o duduie intr-un tarziu, ii povesteste Stefan care e baiul si aceasta ii face legatura la politia rutiera ca doar ea e in masura sa rezolve problema. Eh zau...politistul sau ce era el asculta doleanta si intreaba inocent: "dar la primarie ati sunat?"...pai n-am sunat ca aici ni s-a transferat apelul, si n-am cum sa sun peste tot acum ca sunt in masina, nu acasa. Pai cica primaria e in masura sa rezolve treaba, nu politia...hmmm...insista Stefan si pana la urma nenea politistu' zice ca o sa anunte el primaria, dar mai mult in sictir asa...adica ne-a facut o favoare noua, nu ca ar fi fost treaba lui.
Acum am si eu o intrebare mai mult decat pertinenta. Eu stiu ca in tara asta birocratia e enorma, stiu ca fiecare e cu treaba lui, stiu ca autoritatile au anumite responsabilitati. Si totusi, am sunat la politia rutiera...pe mine nu ma intereseaza a cui e vina ca nu merge semaforul, pe mine ma intereseaza sa nu mi se intample vreun accident stupid in intersectia in care e haos si niciun politist. Daca nu suna nimeni la politie, situatia putea sa dureze ore bune. Deci daca faceam accident era vina primariei in prima faza, dupa care era vina mea ca am trecut pe vesnicul rosu in loc sa astept verdele cateva ore...corect? Dar nu asta e intrebarea mea cea mai importanta, intrebarea mea este: Cine ar trebui sa vina sa dirijeze o intersectie nesemaforizata sau semaforizata de'an pulea...primarul sau politistul? Ca sa stiu data viitoare sa sun la Negoita sa vina sa dea din maini de nebun. Eu nu zic ca primaria tre sa stea si politia sa rezolve, eu sunt de acord ca primaria trebuie sa repare semaforul, dar pana se repara de ce e atat de inhibat politistul de la telefon cand ar trebui sa trimita pe cineva urgent acolo, nu sa ne puna pe noi sa sunam peste tot. Normal ar fi fost sa zica...va multumim ca ne-ati anuntat, o sa sesizam primaria imediat dar pana atunci o sa trimitem urgent un echipaj in zona respectiva sa dirijeze circulatia pana la solutionarea problemei. Sau cel putin asta ar fi trebuit sa se intample daca traiam intr-o tara normala cu mai multi oameni responsabili.
Inchipuiti-va cum ar fi aratat situatia intr-o zi de munca obisnuita a saptamanii...horror.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu